Juicy

Köpte mig en ny Juicy tröja i Paris eftersom jag länge velat ha en svart. När kvinnan bakom disken kom fram med denna blev jag helt såld. Sååååå fiiiiiiin...

Okay? Okay.

Såg filmen "The fault in our stars" igår tillsammans med mina vänner och filmen var väldigt fin. Grejen var att jag hade nog lite för höga förhoppningar om den, trodde jag skulle gråta mer än vad jag gjorde. Jag brukar kunna böla till filmer. Fastän jag inte grät jättemycket nu så satt jag ändå med gåshud under hela filmen. Julia och Rosanna var dock helt blöta i sina ansikten när filmen var slut och jag kunde inte sluta skratta åt Julias "vattenfasta" eyeliner som låg lite överallt. ;)

Jag hade tänkt börja läsa boken nu, skulle egentligen ha läst den innan jag tittade på filmen men men.

Versailles

Jag har fortfarande inte visat bilderna från när jag, Becca och mamma var i Versailles, slottet i Frankrike som bla Marie Antionette bodde i. Vi tog en massor med bilder, så det blir en del bilder som läggs upp nu. Favoritplatsen i Versailles är inte i slottet enligt mig, fastän det är hur vackert som helst där inne. Jag sitter hellre i den enorma trädgården vid vattnet och äter glass heh. Trädgården är helt galen och det är verkligen så fint och perfekt överallt. Även Marie Antionettes lilla bondgård är urgullig och bävrarna vi trodde att vi såg, det var visst bisamråttor. Man ba: jahapp.. Om man någon gång är i Paris, tycker jag att man ska åka tåg ut till Versailles och besöka slottet. Det är en häftig upplevelse!

Dagens

Topp - Abercrombie & fitch
Kofta - Lindex
Jeans - Crocker
Skor - Vans

Bio

Hej! Just nu håller jag på att fixa i ordning mig lite, innan jag ska cykla ner till bussen. Jag, Therese, Rosanna och Julia ska in till Kungälv och se filmen "Förr eller senare exploderar jag". Det ska bli väldigt kul och jag har längtat efter att få se den.

Det är en sådan dag

Nu ska jag frossa i glass framför en film, pussssss

Wakie

Idag vaknade jag upp av att den här pysen slickade mig i ansiktet. Det gjorde inget att klockan bara var sju, blev så glad! Hela min dag har kretsat kring Bella, kan inte släppa henne med blicken. Känner mig nästan som ett creep när jag tittar på henne då hon sover heh. Nu sover hon igen, vi busade precis och hon blir trött snabbt. Dessutom ska en valp sova i 20 timmar, så jag ska titta på Revenge så länge medan hon slumrar.

Revenge

Har börjat kolla på en ny serie, haha typiskt mig. Men jag passar på nu när det är sommarlov. Serien heter Revenge och den är väldigt spännande, lite annorlunda från andra serier då man hela tiden vet vem som ligger bakom allt. Ja inte precis allt, men ni fattar.

Min

Jag är sååå lycklig, tror att jag kommer sprängas! Att skaffa ett till djur har jag alltid velat, älskar djur. Trodde dock aldrig att vi skulle få hem en hund! En liten chihuahua fick det bli och jag bara älskar henne!

Blandat

Lite blandade mobilbilder från Paris.. Längtar tillbaka!

Drömmar...

Kom hem från havet för någon timme sedan och sen dess har jag ätit middag och letat efter en specifik sak på internet, jag hoppas verkligen att min dröm blir uppfylld. På tal om drömmar, jag verkligen hatar när man vaknar upp efter att man har haft en bra dröm och inser att det inte var verklighet. Jag vaknade upp besviken idag haha, tror att jag fangirlar liiiite för mycket på 1D och speciellt på Harry för inatt drömde jag att de hade konsert på min altan. Jag stog längst fram i den massiva folkmassan och Harry tog tag i min han och pratade med mig. Asså, jag känner mig såååå barnslig hahaha, men det var en bra dröm, en väldigt bra dröm. De som är 1D-fan förstår mig...

Mot havet

Äntligen ska jag ut till havet för att bada och sola. Värdet är på topp och jag är så glad!

25 Juni

Hej! Idag har jag bara slappat, började med att äta frukost utomhus i solen och sedan bytte jag om till bikini. Tyvärr försvann solen bakom moln efter att jag hade legat ute på gräsmattan i ca fem minuter, det sög. Jag gick in och läste, myste med katten, tittade på pll och ja, det var typ min dag. Jag hoppas att det snart blir lite varmare här så att jag kan åka ut till havet och bada. Jag har inte badat i havet än, är riktigt sen ute.
Bästa mamma..

New sunnies

From: Marc by Marc Jacobs

Bye Paris

Idag åker vi hemåt. Alltid lika tråkigt att lämna ett land, speceillt Frankrike som är sååå underbart. Om ni någonsin får chansen att besöka Paris, så gör det! Staden är underbar, det är rent och fint här, den franska maten är sååå god, de har häftiga monument och ställen man bör besöka, det är enkelt att resa med metron osv osv osv. En toppenstad helt enkelt!

Happy hour

Ikväll gick vi tillbaka till Hard rock café, tog lite drinkar på happy hour och sedan åt vi middag. Efteråt avslutade vi kvällen med att titta på Eiffel tornet medan det glittrade så fint i mörkret. Det blev ett bra avslut på vår resa, imorgon går planet hemåt. Natti! xx

Levis

Köpte mig ett par Levis shorts för några dagar sedan. Har länge velat ha ett par och jag tycker att det är svårt att hitta några som sitter snyggt över rumpan. Ibland sitter fickorna för långt ner, ibland hänger dem osv osv. Efter att ha prövat många olika sorter och färger så hittade jag ett par som satt bra på!

En midsommarkväll vid "La Tour Eiffel"

Somrigt

Klänning - Nelly.com
Jeansjacka - Crocker
Väska - Michael Kors
Skor - Converse

Hoppas att ni alla hade en bra midsommarafton igår! Min gårdag spenderades i slottet Versailles, sedan gick vi ner till trädgården, åt glass, matade fiskarna och på eftermiddagen åkte vi till Eiffel tornet och åt middag samt hade en mini picknick. Rebecca och jag gick runt med varsin midsommarkrans hela dagen och vi fick olika reaktioner från människor, vissa bara stirrade medan det var många som kom fram och sa att vi var söta och vackra! Vi kanske startar en trend, vem vet? Hahah... Bilder från gårdagen kommer!

Glad midsommar!

20:12

Heeeeej! Idag började vi dagen med att besöka eiffel tornet. Alltid lika exciting! Det blev en del foton, haha. Sedan har vi vandrat runt länge så mina fötter värker. Åt lunch, shoppade och ja, det var väl det. Vi ska snart ut på stan igen för att äta middag. Imorgon är det midsommar, då ska vi till Versaille. Sedan ska jag och Becca gå runt i klänningar och blomkransar och äta macarons vid eiffeltornet. Det kommer bli en helt okej midsommar med andra ord!

Sacre Coeur

Hard rock café

Full i magen och dödstrött, nu ska jag gå och lägga mig. Men först, varför inte läska er med lite bilder ifrån vår middag? ;) Kan ni förstå att min mage höll på att sprängas där ett tag..

Waiting

Bonsoir! Vi har precis gått in på Hard rock café för att äta middag, men det är 50 minuters väntetid.. Tur att det finns internet här haha! Annars har vi idag varit vid Sacre Coeur, Louvren, Notre Dame, bron med alla hänglås, Gallerie la Fayette mm. Vi har hunnit med mycket rättare sagt.

Onsdag - 18 Juni

Godmorgon! Jag har precis kommit tillbaka från hotellfrukosten och ska nu fixa i ordning mig för en dag runt om i staden. Det ska bli 23 grader varmt idag så det blir shorts som gäller. Planerna är att först ska vi åka till Sacre Coeur, sedan bär det av vidare mot Notre Dame. Vi ska även äta lunch på en mysig restaurang och ikväll blir det middag på Hard Rock Café, om vi hittar dit haha. Ha en bra dag, så hörs vi senare. xxx

Day two

Godkväll!

Idag började vi morgonen med en hotellfrukost, sedan gick vi till Champs Elysees, shoppade lite osv. Därefter åkte vi tillbaka till hotellrummet för att byta om och sedan vara med på Hannahs skolavslutning vilket ägde rum i en fin kyrka. Efteråt gick vi mest runt i Paris, gick vilse en stund, men vad gör det om hundra år? Kvällen avslutades på en restaurang som låg nära hotellet där jag beställde pizza, nom. Natti!
Haha, sista bilden.. Vad är oddsen att man träffar prästen som döpte en när man var liten i Paris på samma avslutning som sin syster?

Lovely Paris

Tänkte lägga upp lite mer bilder från gårdagen, så kommer det "färska" ikväll när jag kommit hem till hotellet!

Paris - day 1

Heeej! Första dagen i Paris är avklarad. Jag, mina föräldrar och Rebecca har gått runt i den underbara staden, tagit en massa foton, träffat Hannah en kort stund, ätit middag på en av några av mina favoritrestauranger och gått runt lite i affärer. Inte nog med det, precis när Becca och jag gick innanför dörrarna på Abercrombie and Fitch kom det fram en supersnygg kille (såklart) som jobbade där och... wait for it... erbjöd oss jobb!! What liksom, hahaha vi blev överlyckliga men fick berätta att vi bodde i Sverige. Hade varit sjukt najs dock. Nu ska jag snart sova, är tröööött.

Nu börjar det likna något

Livet är på topp

Morning morning! Idag, om ett liten stund ska jag åka till Ikea och köpa lite grejer. Sedan ska jag bara vara hemma resten av dagen och packa! Imorgon bär det av mot France, ååhh längtar! Längtar efter att få vara i Paris och längtar efter min syster!

One Direction - 13 Juni

O.M.G vad bra konserten var. Jag och Rosanna körde en taktik, med små myrsteg slank vi genom folkmassan och lyckades hamna nästan längst fram på catwalken i slutet (från att ha stått långt bak eftersom vi bara köade i en timme). Först spelades det ett förband, 5SOS och de var grymma! Sedan kom 1D ut och jag dog. Tittade på Harry under hela konserten och jag tror seriöst att han tittade tillbaka på mig där ett tag... eller så är det bara vad jag vill tro, men det kändes verkligen som det. Det "hemska" med konserten var att varenda minut skickades det fram personer som hade svimmat och grät. Har aldrig varit med om ett sånt tryck någonsin men jag klarade mig hahah. 1D kept me going ;)

Five seconds of summer...

One Direction... <3
Han tittar på mig!!!! Ahaha.. <3<3

I am home

Jag har haft en jättebra helg i Stockholm och förut när jag kom hem var jag så trött så jag gick ut med filt och la mig på altanen. Sov ett bra tag, sedan åt jag grillat med mina föräldrar. Mumma. Efteråt har jag lagt in kläder i min "nya" garderob och även satt upp en hylla i rummet. Äntligen börjar jag bli nöjd! Nu fattas det bara en lampa, spegel och vita ramar till foton.

Next stop: Stockholm

Skolavslutning 2014

Vår skolavslutning ägde rum i kyrkan där det spelades fin musik, rektorn pratade och alla sjöng klassiskern "Den blomstertid nu kommer". Sedan togs det en massvis med bilder utanför kyrkan innan klassen separerades åt. Jag och flera till gick till ett café som låg bredvid skolan där vi fikade en stund. Supermysigt!

Efteråt gick vi och handlade mat, sedan grillade vi hemma hos Olivia. Vi var hos henne hela eftermiddagen och spelade spel på tv:n, åt en massa gott, pratade, skrattade, dansade och tog en massvis med kort (såklart)!

Sedan åkte vissa hemåt och andra åkte till utsparksfesten. Jag hade en riktigt bra skolavslutning och dag, det kunde inte bli bättre. Puss på er alla tjejer, ni är grymma!!

14.00

Vilken slapp förmiddag. Sov till tio, gick upp och stekte pannkakor, åt i sängen framför en film och sedan har jag bara legat här och lyssnat på musik. Men jag lovade mig själv att detta skulle bli min "slappdag" eftersom jag har haft fullt upp de senaste dagarna. Imorgon åker jag också till Stockholm, så ska packa senare idag. Det kommer även upp ett inlägg ikväll med en mängd bilder från skolavslutningen!
Känner mig lika trött som katten min..

Skolavslutningsklänning

Klänning - Nelly.com

11 Juni

Hejsan! Gårdagen var superbra, men jag berättar mer om det senare ikväll eller imorgon eftersom jag har så mycket bilder att gå igenom + att jag längtar efter att få se det nya avsnittet av Pretty little liars. Sov över hos Ebba från igår kväll tills idag och vi gick upp klockan tolv vilket var väldigt skönt. Sen fixade jag i ordning mig och efteråt träffade jag Elin och Agnes i stan. Vi gick runt i affärer och sedan satte vi oss vid hamnen med varsin glass och pratade. Därefter åkte vi hem till dem där mamma hämtade oss och sedan åkte vi på säsongens sista träning. Nu kommer jag inte åka någon mer konståkning förrän till höst igen eftersom jag inte ska gå på några läger denna sommar. Min första sommar utan konståkningsläger... Det kommer bli väldigt annorlunda, men skönt också.

It's crazy

Gaaaalet, imorgon har jag skolavslutningen och går ut ettan. Kändes som om jag började på gymnasiet igår nästan, tiden har gått riktigt snabbt. Men så kul det har varit (förrutom alla läxor och prov) och nu ser jag fram emot en riktigt rolig sommar!

Klockan 09.30 imorgon ska klassen samlas i klassrummet, sedan går vi vidare till kyrkan där avslutningen är. Efteråt ska jag och flera andra gå och handla mat och sedan ska vi grilla hemma hos Olivia. På kvällen blir det utsparksfest. Nu ska jag duscha och plocka fram kläder inför morgondagen innan jag går och lägger mig.
 Skolavslutningen i åttan och nian...

Det behövdes

Tagga

Hej igen!

Kom hem för en liten stund sedan från träningen. Hade en väldigt rolig träning med mycket skratt och några Håkan låtar spelades även i högtalarna hehhe, så jag åkte runt på isen och sjöng lite tyst för mig själv. Nu ska jag borsta tänderna och lägga mig och läsa resten av kvällen. Ska försöka att somna hyfsat tidigt så att jag är pigg imorgon. Morgondagen kommer vara min sista "vanliga" dag innan skolavslutning. Taggar fika på första lektionen och sedan en slapp engelsklektion med filmtittande + idrottslektion på slutet. Är riktigt taggad på sommarlov nu alltså ååhh!

Håkan Hellström

Konserten igår var grym! Jag är (eller var) inte ett jättestort fan av Håkan, jag tyckte inte alls om honom för några månader sedan. Men Rosanna tvingade mig att lyssna på hans låtar och slutligen började jag tycka om honom. Nu älskar jag honom haha. Han är bäst och hans konsert var hur bra som helst! Väl genomförd med flera "gäster" som kom och sjöng, bla Veronica Maggio och Kapten Röd. Han hade även bjudit in två av skådespelarna från filmen Känn ingen sorg.

Vi köade i tio timmar, men det var värt eftersom vi fick bra platser. Alltså shit, kan inte fatta att vi var 69 349 personer i arenan! Hur grymt?! Jag var supernöjd med kvällen förrutom att batteriet på mobilen dog så jag kunde inte filma allt, men fick med en bit i alla fall. Nu ska jag sova lite mer innan jag ska träna. Haha, alltså hur ska jag orka träna?? Är ju typ död.

Snacka om trött

Blev väckt tidigt idag för att vi skulle till kyrkan och sedan till mormor. Det var bara för mig att stiga upp fastän jag knappt kunde hålla ögonen öppna. Alltså, gårkvällen var amazing! Men jag tänkte berätta lite mer sedan + lägga upp bilder då. Snart ska jag åka hem från mormor och sedan ikväll blir det träning.

6 Juni

Efter att jag har skrivit klart detta inlägg ska jag stänga av datorn och sätta mig i sängen och läsa. Vågar inte ha på min elektronik nu eftersom det åskar och blixtar som en galning utanför huset. Jag älskar åska och tycker det är supermysigt, men just nu är jag även lite rädd hahaha.

Min dag startade med att jag blev väckt av solen som lyste in rakt på mig och då rullade jag ner på golvet och fortsatte sova (som jag alltid gör när solen är framme på morgonen), sedan väckte mamma mig och jag åkte på träning. Efter träningen träffade jag Rebecca i stan och vi shoppade lite, samt fikade innan vi åkte hem till Beccas mormor och morfar. Där fikade vi igen och printade ut lite saker, sedan åkte vi vidare till min mormor (beccas farmor haha) och var där en stund.

Okej nu är jag skiiiiiiiiträdd, trodde seriöst blixten skulle slå ner i huset. Tack och hej!

Stan

Har hängt med denna goingen i stan idag! Nu är vi påväg till Nödinge.

!!!

Nu är det bara..
- 1 dag kvar till Håkan
- 4 dagar kvar till skolavslutning
- 7 dagar kvar till 1D
- 10 dagar kvar till Paris

Det kan inte bli bättre!!

morning

Ingen skola för mig idag eftersom 3:orna på LM har student, så jag ligger i min säng och myser just nu. Gjorde frukost förut vilket bestod av bananpannkakor. Det blev väldigt lyckat och nu är jag proppmätt. Senare hade jag tänkt gå ut och springa lite, eller köra intervaller men nu ska jag se klart på GG.

Dagens

Topp - Odd Molly
Jeans - Diesel
Skor - Converse

Onsdaaaaag

Godmorgon typ.. Klockan ett när jag kom hem från skolan idag, däckade jag i min säng med katten liggandes bredvid. Jag kunde seriöst inte vakna, utan sov i flera timmar. Men tillslut fick jag dra mig upp när mamma och pappa kom hem med mat för ett litet tag sedan. *Revbensspjäll, drömmen*. Har ätit mig proppmätt nu och tänkte koka mig en kopp te innan jag sätter på en film.

Sneak peak

... På min skolavslutningsklänning.

Orientering

Godmorgon!

Idag har jag friluftsdag i skolan, vi ska orientera i två timmar. Vet inte riktigt om jag ser fram emot det, eftersom jag har träningsvärk i hela min kropp och orientering är inte den absolut roligaste sporten man kan utföra. Dessutom ska jag sedan till skolan för att sitta svettig och äcklig och göra samhällsprov. Men det är dock det absoluta sista provet innan skolavslutningen, har inga mer läxor och inlämningar efter denna dag!

Kanot

För en vecka sedan var jag ute på kanothajk med ett gäng i Vättlefjäll. Vill verkligen tillbaka, bo på en ö, sova i tält, grilla, bada och paddla kanot. Kunde inte bli så mycket bättre, jag älskar denna sorts friluftsliv!

2 Juni

Hej! Idag har det varit en vanlig skoldag med fyra lektioner. Just nu sitter jag hemma och pluggar på samhälle och snart bär det av mot träningen. Yes, nu är det bara tre dagar kvar i skolan + skolavslutningen, it's crazy! Tiden går snabbt och snart är det sommarlov!!

Grattis mammi

Idag fyller min kära mamma år! Började dagen med att göra en stor frukost till henne, sedan fick hon öppna lite presenter. Efteråt spenderades det några timmar utomhus, med musik i öronen. Därefter gick jag in och bakade en mousse tårta och sedan gick jag och mamma ut, vi körde lite intervaller i skogen och när vi kom hem igen åkte jag och pappa och köpte thaimat. Nu har vi precis fikat och jag ska strax iväg på tärning.