Födelsedagsmiddag hos Sofia

Bilder lånade av Ebbisen..

Igår var jag på födelsedagsmiddag hos Sofia som fyllt 18 år! Vi dansade och lekte lekar och åt en massa god mat. Allt var sååå bra men kvällen slutade riktigt läskigt. Vi alla satt i soffan och pratade när vi plöstligt hörde en massa knackande. Alla flög upp och sprang åt olika håll, glas åkte ner på golvet och jag har aldrig någonsin varit så rädd i hela mitt liv. Vi trodde att det hade stått någon man utanför och stirrat in genom fönstret och jag väntade seriöst på pistolskott eller liknande. Alltså shit vad alla skrämde upp varandra, helt sjukt och jag började nästan gråta. Det var inte kul att sedan åka hem själv från Göteborg ensam, i kjol, som tjej, yeay.

Idag vaknade jag sent, låg och drog mig i sängen och sedan åt jag en stor frukost, medan jag tittade på Teen Wolf. Serien blir ju allt sämre och sämre tyvärr, undra om det är för att Tyler Hoechlin inte är med längre? Förmodligen. Nej nu måste jag sova, annars orkar jag inte gå upp imorgon, godnatt!

28 aug

Heeeelg wiiie. Hade skola fram till klockan elva idag, sedan åkte jag till ishallen för allmänhetens åkning. Efter att inte ha åkt skridskor på fem månader så längtade jag tillbaka lite. Det var bara jag och en annan tjej på isen den första timmen så jag kunde verkligen göra vad jag ville. Ikväll har jag, mamma och sis ätit räkor och kräftor och nu tittar vi på film. Mysfredag!

Sunday - "fun"day

Bilder från i helgen när vi var på Liseberg :))))))

En upplevelse

Hahaha, kunde inte sluta le.... <33

The weeknd

En låt som jag nog har spelat minst 10 gånger varje dag, denna vecka. Sååå bra!

With a backpack

Kungsbacka

Har haft en jättebra dag ute i Kungsbacka tillsammans med klassen. Vi började med att grilla när vi kom dit, sedan blev vi indelade i lag och körde lekar som exempelvis bestod utav att fiska krabbor... mm nostalgi. Sedan avslutades dagen med bad. Kom hem vid kvart i fem och sen dess har jag stått i köket och lagat mat och nu har jag inget speciellt att göra. Får ta vara på den ledighet som finns kvar, imorgon börjar skolan på riktigt. Dock är det fredag imorgon vilket betyder att jag slutar klockan elva yaass. (Nöjd med schemat).

Back to school

Och där var mitt sommarlov slut. Vilket bra lov jag har haft, sjukt! Nu börjar jag sista året i trean och om man tänker bort läxor och prov så finns det ändå mycket att se fram emot, som exempelvis insparksfest, bal och student. Jag ser även fram emot morgondagen, då klassen ska åka hem till vår studiehandledare för att grilla och bada. Men först blir det upprop i domkyrkan såklart. Dags för mig att sova, godnatt!

18 aug

Min dag började med att jag åkte in till stan på förmiddagen och träffade Emma och Ebba. Vi åt lunch och gick runt i affärer vilket var väldigt mysigt. Det var härligt att vara i Göteborg igen också, har knappt varit där på hela sommaren. På eftermiddagen blev det två gympass tillsammans med Julia och Henrik. Först körde vi bodypump och sedan yoga. Mina armar mår inte så bra nu, hade träninsgvärk i armarna sen innan och nu har jag liksom byggt på dubbla lager. Aja, ska sova tidigt nu så kroppen får vila sig. Måste bara säga att jag är stolt över mitt aktiva bloggande. Tvek på om det håller i sig dock nu när skolan drar igång. Sista sommarlovsdagen imorgon gaah. Godnatt!

Videoooo av Gran Can

Monday

Idag började mina fina vänner skolan så efter deras upprop mötte jag dem och vi tog en fika i Kungälv. Senare när jag kom hem tog jag en promenad i skogen med Bella och sedan kom Julia över. Vi åkte ut till havet och baaada. Måste verkligen ta vara på det sista av sommaren. Imorgon ska jag luncha med my friendos i Göteborg och på eftermiddagen blir det två gympass. Kram

Zoella beauty products

Eftersom jag är obsessed med youtube, var jag bara tvungen att exempelvis köpa Zoe Suggs beauty products när jag var där. Letade i flera olika affärer tills jag äntligen hittade det. Tycker synd om Becca som blev släpad in i alla butiker haha. Jag hade även tänkt köpa Marcus Butlers bok som han precis släppt samt Madeleine Shaws kokbok, men eftersom böckerna finns att köpa på nätet så ska jag göra det istället. Hade nog ändå inte haft plats med en massa böcker i resväskan. Ja, sökte efter youtubers gjorde jag också i London, hittade desvärre ingen haha. Better luck next time!

16 Augusti

Heej! Nu är sommarlovet snart slut, har några dagar kvar dock. Idag har jag sovit en massor, har inte haft en riktigt lång sovmorgon på ett tag så jag passade på. Sedan har jag tittat en massa på netflix för min syster precis köpte det. Haha, det blir lite farligt för mig när skolan börjar.. På eftermiddagen körde jag och mamma två pass på gymmet och där mötte jag samtidigt Therese som också skulle träna :))) Kommer ha sån träningsvärk i mina armar imorgon, de skakade som tusan under passen.

Mer av allt

Mer shopping, mer cupcakes, mer sittandes i parker och mera drinkar. Vi har haft en riktigt lugn och skön dag, gått runt, inte behövt göra något speciellt utan bara tagit det lugnt. Idag satte vi oss på en restaurang tidigt så att vi inte skulle komma hem alltför sent, så vår lunch blev varsin cupcake som vi åt i en park bredvid Buckingham palace. Middagen åt vi på en italiensk fin restaurang där vi beställde in pizza/pasta, efterätt och drinkar. Vi passade på då detta är vår sista kväll. Imorgon eftermiddag/kväll går flyget hem till Göteborg igen och då är det inte långt kvar tills skolan börjar igen, usch. Nu är klockan 23.40 här men jag bara måste se Pretty little liars så jag ska sätta på det nu. Godnatt!

No colours

Vår tisdag

Gårdagen började med att vi tog en lång promenad längs The Thames tills vi kom fram till Tower bridge.

Sedan skulle vi gå hela vägen tillbaka för att komma till Big Ben och då passade vi på att hyra cyklar. Det var nog bland det läskigaste jag någonsin gjort, att cykla på bilvägen åt fel hål när det kommer bilar och bussar åt alla håll, haha herregud vilken panik jag hade. Hemma är man van vid att cykla på trottoaren åtminstonde.

Vi kom fram till Big Ben och London eye och tog en hel del kort samt blev mosade av alla andra turister runt omkring...

När det var lunchdags satte vi oss i en park och åt frukt, oliver, falafel, sallad och cupcakes nom.

Resten av eftermiddagen spenderades i klädbutiker. När klockan var 21.00 kom vi på att det kanske var dags att äta middag men eftersom jag gnällde så mycket på min rygg slutade det med att vi köpte thaimat och tog med till till hotellrummet. Medan vi satt och åt fick vi även en stor flaska champagne som hotellet bjöd på. Det var en lång men väldigt bra dag minus min rygg då, eftersom min kropp är som en gammal tants... Nu ska vi ut på stan igen, vi tänkte börja med att gå till Harrods, kram!

Tomorrow..

Det blir ingen bildbomb idag pga att jag är riktigt trött efter att ha gått heeela dagen + att Rebecca och jag precis har hällt i oss en flaska champagne som vi fick från hotellet. Hehe, det får helt enkelt bli bättre bloggning imorgon när jag är pigg - kram.

What about today

Godmorgon alla!! Idag blir det främst sightseeing som står på listan, vi hade tänkt vandra iväg till Big Ben, sedan gå mot London eye och vidare till Tower bridge. Så ikväll blir det förmodligen en hel del bilder, ska använda kameran flitigt idag. Men först --> FRUKOST! Hotellfrukosten här är riktigt god och serveras i en jättefin sal. Kan inte bli så mycket bättre. Det blir hyfsat lätt att ta sig upp på morgonen när man har något att se fram emot, mat är en fruktansvärt bra drivkälla.

Restaurant

Shop until we drop

Idag har vi baaaara shoppat... hittade en hel del. Vi har kånkat runt på våra stora Primark kassor, stått i provrum i timmar, gått tillbaka till samma affärer om igen för att köpa mer. Kvällen avslutades på en mysig restaurang, sedan fick det bli en kvällspromenad hem. Nu har jag precis duschat och ska krypa ner i sängen. Rebecca, hon har somnat framför datorn haha, söt! <3 Natti!

Next to Buckingham palace

London

Hej från London! Ligger på hotellrummet nu nästan halvsovandes. Dagen har varit väldigt bra, när vi efter ett hektiskt litet äventyr äntligen kom fram till hotellet så tog vi det lugnt en stund, gjorde i ordning oss osv. Sedan vid tre tiden gick vi ut på stan, tittade lite i affärer men för det mesta gick vi bara runt och njöt av omgivningen. Vill så gärna flytta till London någon gång, det är en sån fin stad! Nu ska jag sova och imorgon väntar hotellfrukost vilket jag är ganska så excited about. xxx

To the airport

I fyra dagar har jag varit hemma sen jag kom hem från Spanien, men nu är jag påväg mot flygplatsen igen. Denna gång går flyget mot England. Jag ska tillbringa fyra dagar i London tillsammans med kusinen och det ska bli riktigt kul! Kram
En blandning med bilder från min vecka..

Bye Gran Canaria

SIsta dagen

Vår sista dag spenderades vid poolen där vi mest har legat och solat, sedan tog vi en liten roadtrip upp bland bergen. Vi har även ätit god middag på en grekisk restaurang och nu är klockan snart 01.00 här och vi ska snart gå och lägga oss. Men först ska vi se klart på filmen "Under Toscanas sol". Kram

Mobilbilder från veckan

Palmitos park

Här kommer en massa bilder på djur. Vi besökte Palmitos park idag och det var riktigt kul, speciellt när vi fick klappa och ta kort med delfiner iiihhh. Hade så sett fram emot det och vilken upplevelse! Resten av dagen har jag gått runt och sagt att jag vill bli delfinskötare och nu ska jag banne mig bli det. Ha det som jobb medan jag pluggar vidare kanske, eller jobba på djurpark åtminstonde. Vi har även tittat på några fågelshower och en delfinshow och sedan mest gått runt och dagen har verkligen gått så snabbt. Tiden här går jättefort. Imorgon är det min och Emmas sista dag, sedan på onsdag förmiddag går planet hemåt. :(

Söndag morgon

Öken

Denna händelse kan jag förklara med två ord: Häftigt & sandigt.