19 juli

Kom hem inatt vid fyra-tiden. Gick och la mig direkt för jag skulle upp och jobba några timmar senare. Innan jobbet kom Robert över i två timmar vilket var myyys för jag har saknat honom så :)))) Jag jobbade fram till klockan 21, kom hem, åt mat och nu är jag supertrött och håller på att somna framför datorn. Börjar jobbet tidigt imorgon bitti så det är dags för mig att säga godnatt! xxx

Going home

Resan har kommit till sitt slut. Inatt går vårt flyg hemåt. Vi har spenderat vår förmiddag vid poolen och njutit av solen det sista. Ätit lunch, packat väskor och lämnat vår lägenhet. Nu sitter vi på vår "stammis" restaurang och äter en tidig middag innan vi blir hämtade av en buss som kör oss till flygplatsen kl 20.00. Hörs hemma i Sverige igen!

Kalamies

En förmiddag vid poolen, följt av en god lunch på restaurangen Kalamies. Vi åt varsin sallad och delade på pommes frites och pitabröd. Vår eftermiddag spenderades vid havet där vi snorklade och såg mängder med fina fiskar. Fick med en hel del på min Gopro. Sedan har vi ätit middag och nu snart ska vi upp till lägenheten, sätta oss ute på balkongen och spela lite kort. Puss

Vid poolen

Jag och mamma är så brända så idag hade vi nog tänkt vara vid poolen hela dagen, under en parasoll. Att bada i havet är bäst men dit går vi nog i eftermiddag när solen inte är lika stark längre. Annars är allt bra, svimmade dock igår igen... Denna gång var det hemma i badrummet och mamma hann fånga mig så slog bara i näsan på hyllan.✌🏼️ Drack väldigt lite vatten igår + att vi var i solen nästan hela dagen så jag måste ha fått solsting. Inte konstigt, solen är sååå stark här. Får helt enkelt vara lite mer försiktig.

En mix av bilder

15 juli

Igår låg vi vid poolen och solade nästan hela dagen. Sedan tog vi en sväng till havet vid 15.00, åt lunch och gick därefter till den lilla söta kyrkan som man kan se på mina tidigare bilder. Det låg en hamn där bakom och enstaka träd och allting var väldigt vitt, blått och vackert (typiskt grekiskt). Jag köpte med mig sorbet när vi gick hemåt igen och så fort vi kom hem gick vi ner till poolen igen. Nu är klockan 09.15 här, vi har ätit frukost och ska nu ner till havet, kram!

Lunch

Havet

Havet är sååå underbart! Inte nog med att det ligger nära där vi bor, det är inte alls så mycket folk på stranden som jag trodde att det skulle vara. Vattnet är så skönt och jag och mamma har snorklat och sett fiskar och sjöborrar. Igår köpte vi även en luftmadrass som jag vill använda idag när vi senare går ner till havet igen!

At dinner

Här är några bilder från vår middag igårkväll. Eftersom vi har halvpension så äter vi frukost och middag på hotellet vilket var väldigt tur igår speciellt eftersom jag började må jätteilla efter att ha hämtat min andra portion med mat. Allt snurrade så jag började snabbt gå mot rummet. Kom ej så långt dock för jag hann svimma två gånger på vägen och slog i mitt huvud i stengolvet. Tack och lov att mamma såg mig ligga där på marken så att hon kunde hjälpa mig. Jag vet inte varför jag svimmade... Först trodde jag att bartendern hade lagt något i min drink men så var ej fallet. Jag kanske hade fått för mycket sol eller ätit för lite mat / druckit för lite, vet inte riktigt men nu mår jag i alla fall mycket bättre! Mamma och jag ligger vid poolen, hon läser och jag lyssnar på musik!

Sista minuten

Hej från Cypern! Jag och mamma bokade in en sista minuten resa hit för ca en vecka sedan (pga det dåliga vädret i Sverige, vi ville helt enkelt komma därifrån). Vi kom hit i förgår natt efter en lång flyg och bussresa och sen dess har vi njutit av solen och värmen och badat en massor, både i poolen och i havet. Trivs super! Vi bor på ett hotell, fast i vår egna "apartment" så att säga, så vi kan laga vår egna mat om vi vill, vi har en balkong med utsikt över hela området och tillgång till pooler och solstolar. Havet ligger nära och det tar endast några minuter att gå dit vilket är skönt. Så ja, vi har det jättebra!

Mer från sommarstället

Här kommer ett till gäng med bilder från när jag var i Kungshamn och Smögen med mina underbaringar!

Mammas 50 års

Igår spenderade jag och mina vänner förmiddagen med att sola, plocka blåbär och spela kort. På eftermiddagen skulle jag och Olivia hem så hon skjutsade mig till Ytterby och när jag väl kom dit hade min mammas 50-års kalas börjat. Släkten var här, vi åt en massa gott och självklart avslutades kvällen med att vi kusiner satt och tittade på en skräckfilm.

Kungshamn & Smögen

Igår åkte jag upp till Emmas sommarställe i Kungshamn tillsammans med Olivia och Ebba. Vi kom hit på kvällen och åkte direkt till Smögen där vi mötte Emma och åt en sen och god middag. Idag har vi badat, ätit god mat, tagit promenader och myst! Det har varit en riktig härlig dag som nu avslutas med film.

En blandning

Dinner

This food though! Igår lagade jag och Robert detta till middag. Sötpotatis med kikärtor som vi rostade i ugnen, samt pasta med en mango och avacado sås till. Idag har jag hämtat ut mitt nya pass (som jag kommer behöva väldigt snart, hint hint) och sedan har jag varit hemma, tömt dator och mobil på bilder, tittat på PLL osv. Imorgon kväll åker jag och mina vänner till Kungshamn för att hälsa på Emma på hennes sommarställe, vilket ska bli väldigt mysigt så det måste jag packa till nu. Kram

En kväll

Blåbär & fotboll

Min eftermiddag/kväll har bestått av blåbärsplockning, fotboll, och filmmys...

1 Juli

Jag har fyra stycken instagramkonton haha.. Ett vanligt konto, en privat, en för min hund och en för mat. Älskar instagram...

Jag är helt lost när det kommer till vad jag vill jobba med, vart jag vill resa nu när jag kan och vad jag faktiskt vill uppleva. Hatar det. Önskar att jag visste exakt vad jag vill göra med mitt liv. Jag har mest drömmar som aldrig kommer att slå igenom men de håller jag för mig själv.

Jag har snart varit vegan i två månader, weeej! Älskar det!

I och med att jag blev vegan, öppnade jag upp ögonen för hur hemsk världen faktiskt är. Jag har helt slutat använda min skinnväskor, jag kommer använda upp mitt smink som jag har men i framtiden blir det bara produkter som inte är testade på djur. Jag försöker helt enkelt att vara en bättre människa till djuren och miljön och därför älskar jag veganism. Det kommer inte bli lätt, men det är SÅ värt det.