Please don't go

Hans röst... 🙏🏼

Midsommar

Igår var det midsommarafton så då åkte jag, mamma, Hannah och Stuart upp till Älvängen för att fira midsommar med släkten. Det var en väldigt mysig dag med god mat, kubb, midsommarkransar, prat och skratt. Exakt så som det ska vara!

Glad midsommar!

Rewind // Graduation day

Jag kan varken få nog av balbilder eller studentbilder. Jag har så mycket bilder som jag vill visa. I detta inlägg delar jag med mig av mer bilder från min student, precis efter att jag har sprungit ut från Domkyrkan! Som man kan se så började det plötsligt ösregna precis efter utsringet men sedan kom solen fram lika snabbt efteråt. Dessa foton är tagna av my amazing rosyygirl.

20 juni

Orange is the new black // Gos med hund // Ris & grönsaker till middag

Jobbdag

Idag jobbade jag tidigt så det var bara för mig att gå upp klockan sex och traska iväg. Men detta var den bästa jobbdagen hittills fastän det var stressigt ett tag. Vi brukar vara två stycken på avdelningen som jobbar men hon jag skulle jobba med hade blivit sjuk. Så där var jag själv... Men som tur var kom en från en annan avdelning och hjälpte mig istället så att jag slapp vara själv hela dagen för det hade ej gått. Det var mycket som behövde göras, vilket jag bara tyckte var roligt så denna jobbdag gick fort. Nu är det snart dags för mig att sova (igen.. somnade när jag kom hem från jobbet förut), för jag börjar bli trött (igen). Puss

Zucchini noodles

Bra dag so far. Tog en härlig promenad med hunden (och katten), åt frukost medan jag tittade på youtubevideos, tränade en liten stund och nu har jag precis gjort zucchini noodles. Har velat pröva att göra det ett bra tag men varit lite tveksam då jag inte är ett så stort fan av zucchini. Men det blev så gott! Jag blandade det tillsammans med lök, morot, tomat + soltorkade tomater, citron, tomatsås och lite ingerfära och sedan åt jag det med sallad, kikärtor och bönor. En väldigt god och nyttig vegansk lunch!

16 juni

Kom hem från jobbet för knappt två timmar sedan och har sen dess ätit en sen middag och kollat sociala medier. Jag börjar som sagt inte mitt sommarjobb förrän vecka 29 men jag fick en bokning idag som jag tackade ja till. Och nu har jag äntligen jobbat mitt första pass "på riktigt", då jag bara har gått bredvid innan. Det är så mycket att lära sig men det känns bättre och bättre för varje gång.

Annars går jag mest runt här hemma om dagarna, sover, äter och tar det lugnt. Igår var jag i stan med mamma och handlade nya skor. Det blev ett par Nike eftersom att de var så fruktansvärt sköna. Har även behövt ett par svarta skor ett tag nu. Sedan åt vi suuuushi innan hemfärden. Väl hemma åt jag så mycket frukt, har aldrig någonsin ätit något så gott som när man blandar färsk mango och jordgubbar! Det får nog bli min frukost imorgon också yum... Nu chillar jag i sängen med ansiktsmask medan jag väntar på att Rob ska komma hit efter sitt jobb. Han slutar inte förrän klockan tolv så jag får hitta på något sålänge. Kram

LM Engström

Var tvungen att dela denna fina video som en kille hade klippt ihop. Min fina skola, som jag kommer att sakna så!

Tillbaka

Då var man hemma igen. Jag hade det verkligen jättemysigt i Malmö och i Köpenhamn med Robert, ville inte att det skulle ta slut. Men nu är det semester och jobb som väntar, jag har varit på en hygienkurs idag och om några dagar ska jag gå på fler kurser. Sen börjar jag inte jobba förrän vecka 29 men förhoppningsvis kan jag boka in mig på tider innan det.

Heldag i Köpenhamn

Idag tog vi bussen till Köpenhamn vid klockan nio och var där hela dagen. Vi var mestadels i butiker och shoppade men vi spenderade även mycket tid i Nyhavn och tog kort samt gick runt på en massa små gator. Det har varit fint väder hela dagen vilket har varit ett stort plus och speciellt på eftermiddagen då solen värmde. Vi tog bussen tillbaka till Malmö igen vid fem-tiden och kvällen avslutades som igår, i sängen med likadan sushi som gårdagens, godis och några avsnitt av Vänner. Nu är det dags att sova så jag säger godnatt! xxx

Dagens outfit

Tröja - Acne // Jeans - H&M // Jacka - Åhlens // Ryggsäck - Asos // Solglasögon - Quay // Skor + keps - Adidas

Lite av Malmö

När vi hyrde cyklar tog jag inte med mig kameran vilket var synd för vi såg så mycket. Vi cyklade till Turning Torso, längs havet, förbi en massa fina parker och enda bort till köpcentrumet Emporia. Jag får helt enkelt visa lite mobilbilder senare. Idag blir det förhoppningsvis en massa foton från Köpenhamn!

Igår kväll

Igår åkte jag och Robert till Malmö! Vi kom hit tidigt på morgonen, lämnade våra bagage på hotellet för att sedan kunna gå runt i staden. Det är superfint här! Vi åt på en vegansk restaurang/café, vi har gått i parker, gått i affärer och på eftermiddagen lånade vi två cyklar från hotellet som vi cyklade runt på i timmar. Dagen slutade med att vi köpte med oss jäääättegod sushi som vi åt på hotellet med en massa annat gott. :))) Och idag ska vi åka över till Köpenhamn och spendera dagen där. Puss

Mimers student

5 Juli

Bilder från min helg. Har tittat på Mimers utspring, har varit på Julias, Rosannas och Roberts studentmottagningar, var med på deras studentfest, sovit hos Robert och idag var jag ute vid havet en stund. En väldigt bra helg och nu tänkte jag precis att helgen är slut och imorgon är det skola. Men nej.. Så konstigt det känns. Vad ska man göra liksom? Well, ikväll ska jag fortsätta äta leftovers från min student, titta på youtube och lägga upp mer bilder från min och mina vänners student!

För jag har tagit studenten!

Studentmottagning

Idag ska jag på två studentmottagningar, Agnes och Rebeccas! Kan inte förstå att de tar studenten idag och att jag tar den imorgon gaah. Sedan fyller även mamma år idag, så grattis till henne!! Nu ska vi snart åka så jag ska fortsätta fixa det sista här hemma, kram