Nu börjar resan till Norge

Nu är jag redo för Norge. Imorgon bitti åker jag och Rebecca och vi ska vara borta i ca 10 dagar. Vi kommer att bila runt, vandra i bergen, tälta och uppleva den vackra sommaren i Norge. Vi har valt ut några stopp som vi kommer att besöka, bla Trolltunga, Geiranger, Bergen mm. Jag har skaffat en ny gopro och även en drönare för att kunna ta så mycket bilder som möjligt! Alltså, jag har nog aldrig varit så taggad på att tälta och vandra. Mina bästa minnen från när jag var liten var när familjen var ute och tältade och därför är jag så taggad på att vara ute i naturen. Vi kommer inte ha mycket nätverk och jag tar ej med mig min dator så vi får se hur mycket bloggande det blir. Kanske skriver ett inlägg från mobilen när det går men annars får ni ha det super! Kram

Ed sheeran

Såg Ed Sheeran i onsdag och det var helt fantastiskt bra!! Vilken fin konsert och så bra uppträdande. Jag älskar verkligen alla hans låtar så det är roligt när man kan sjunga med till precis varenda en. Även kul att få se Anne-Marie som var ett av förbanden, då jag lyssnat mycket på henne det senaste. Men alltså, Ed. Sååååå bra, så talangful och så musikalisk !!!
Innan konserten var jag och mamma på Vigårda, åt burgare och köpte sedan varsin vegansk mjukglass som vi åt medan vi började promenera bort mot Ullevi...

Vegan meal inspo

Sunshine every day

Spenderade mina två lediga dagar ute vid havet denna vecka. Först tjuvkil ena dagen och sedan Hönö den andra. Det är helt otroligt varmt och vackert väder här men just idag har det varit jobbigt. Det var alldeles kvavt på jobbet och mina kollegor + jag gick runt trötta och svettiga. Så jag var helt slut när jag kom hem. Somnade en kort stund och sedan har jag lagat matlådor, städat mitt rum, slängt skräp och grejat med min gopro och drönare. Jepp, har införskaffat mig både en ny gopro och en drönare. Så sjukt taggad på att ta massa fina kort och filmer under mina kommande resor som jag har framför mig!!

Helg i Kungshamn

Vilken mysig helg i Kungshamn. Jag och Olivia åkte upp till Emmas sommarställe fredags kväll och när vi kom fram tog vi en promenad över till Smögen där vi mötte Emma och åt middag. Nästa dag tog vi en lång sovmorgon, åt frukost ute på altanen och sedan cyklade ner till havet. Emma tog sig ett dopp medan jag och Olivia tittade på, vi var inte speciellt badsugna ;) Vi cyklade sedan hem igen i tid för fotbollsmatchen men det blev en ganska så tråkig match. Hade velat att det skulle hända lite mer så jag somnade faktiskt lite under matchen. På kvällen blev det en promenad ner till havet igen. Det blev inget bad för mig denna gång heller men vi tog fina bilder och njöt av solnedgången. Gosade med Leo och kortspel sent in på kvällen. <33

4 Juli

Idag hade jag en ledig dag från jobbet så jag började dagen med att åka upp till optikern. Sedan tog jag tåget till stan och åkte sedan spårvagn ut till Saltholmen. Där mötte jag Therese och vi solade hela dagen lång. Det blev två snabba dopp i havet men sedan låg vi bara och solade och njöt av vädret. Det var verkligen perfekt väder idag, det blåste inget och det var inte heller alldeles för varmt. Det var precis lagom, dock hade jag ingen solkräm med mig så jepp, jag blev en kräfta. Ansiktet fick lite väl mycket färg. I alla fall, på kvällen när jag kom hem blev det grillat till middag, så gott! Majskolvar, sallad, sötpotatis och jordgubbar bla...

Cinnamon buns

Ännu en gång, så lätt att göra mat/bakverk veganska. Här är kanelbullarna jag gjorde, recept HÄR.