Lediga dagar

Här är en kort sammanfattning av mina senaste lediga dagar.

På mina lediga dagar har det sett ut såhär. I söndags träffade jag Rebecca i stan och vi handlade kläder och lunchade på arkadens terass. Sedan åkte jag med henne hem där det blev grillning till middag och sedan blev det en sväng upp till stallet. Hon sov sedan över hos mig för vi båda skulle upp tidigt morgonen efter. Tisdags kväll efter jobbet åkte jag hem till Rosanna och sov hos henne. Vi satt ute på balkongen till sent in på natten, pratade och åt popcorn mm. Dagen efter åkte jag hem till mormor. Vi åt lunch i Älvängen och sedan tog jag med mig Bella in till stan igen. Träffade Rosanna och Therese och vi köpte med oss pizza och satte oss i slottskogen. Lite senare joinade Julia. Idag har jag sovit länge, njutit i solen och gosat med Bella. Nu står jag faktiskt i köket och bakar kanelbullar samt dricker vin. Vet inte varför jag valt att baka bullar klockan 21 på kvällen men jepp. Imorgon blir det jobb igen så ha det gott!

Light colours

Tre favoriter atm

Midsommar

Igår firade jag midsommar först på jobbet. Vi dukade långbord åt de äldre och tittade på när en grupp folkdansare kom och dansade. Klockan fyra cyklade jag hemåt och snabbt gjorde i ordning mig. Sedan åkte jag till Lerum där ett gäng härliga människor var. Vi åt buffé, allt veganskt huuuur gott! En tjej hade bakat en vegansk cheesecake som var "to die for" så jag bad om recept och måste göra den någon dag. Sedan spelade vi kubb, gosade med de två hundarna som var med och pratade. Sov över och åkte hem imorse. Nu om en liten stund ska jag ner till tv rummet och titta på fotbollen. Är egentligen inte speciellt intresserad men det kan ändå vara kul att se hur det går för Sverige. Ska plocka fram lite snacks, crackers och hummus och gosa ner mig i soffan.

En torsdag med jobb & bak

Dagens middag...

Hallå! Jag är tillbaka hemma, tillbaka på arbetet och jobbar på. Det blir långa pass om dagarna så det känns inte som att jag hinner göra något annat. Men förrutom jobb denna vecka har jag hunnit handla mat, varit på intromöte, fått min delegering förnyad, spelat badminton med Emma, träffat pappa och gjort mängder med matlådor. Idag åkte jag till systemet efter jobbet för imorgon blir det midsommarfirande (efter jobbet då). Sedan är jag faktiskt ledig i helgen så får se vad jag hittar på.

Eftersom att det är midsommar imorgon står jag för tillfället och bakar en rulltårta. Vill ha något gott till helgen så det + lite vin framför en film skulle inte skada. Förmodligen kommer min helg att sluta så.

Sista kvällen

Sista kvällen i Chania, på Kreta, i Grekland. Idag åker vi hem. Men inte förrän ikväll så vi har hela dagen på oss att njuta det sista av solen. Först packa och checka ut, sedan lägga oss vid poolen. Igår kväll hamnade vi på samma restaurang igen för att det var så gott och trevligt sist. Sån snäll personal och jättegod mat, speciellt förrätten med "fried potatoes" som vi beställde in. Gud vad vi pratade och skrattade hela kvällen. Det var ett riktigt bra avslut på resan! Hörs hemma i Sverige igen :)

Chania

Titta vilken fin liten stad Chania är! Och speciellt hamnen + alla små gränder. Som sagt, staden är en blandning av gammalt och nytt. Vi kunde gå förbi ett jättemodernt rent och snyggt café och i nästa sekund var det hus som nästan låg i ruiner bredvid. Men det fanns mängder med fina grekiska affärer som hade fullt med keramik eller målningar så det var väldigt mysigt och speciellt att gå runt där och titta. I hamnen låg det även en liten söt fyr som har funnits sedan 1600-talet.

Dags att göra i ordning oss för kvällen nu så att vi kan åka dit igen och äta en god middag. Jag har precis tagit en dusch och ser nu att jag har fått gott med färg. Vi har legat vid stranden idag och jag har läst en hel del av min bok som jag äntligen har kommit in i. Sedan blev det lite badande i vågorna också, vattnet är så härligt.

Sunsets

Kan vi bara ta en minut att njuta av denna vackra solnedgång som vi fick vara med om igår!!? Detta hade vi framför oss medan vi satt på en fin restaraung precis vid vattnet och åt middag! Emma och jag åkte som sagt in till Chania och vi blev nog allt lite kära i staden. Så mysiga och fina gränder. Både gamla och nya byggnader. Väldigt grekiskt. Men solnedgången var nog bäst av allt! Ikväll ska vi tillbaka till Chania, sätta oss på en restaurang igen, kanske samma eller någon annan i närheten och förhoppningvis få se en lika fin solnedgång som gårdagens :)

A view

Mammas ca 15-år gamla kjol + en topp från Nelly.

Idag blir det sol och bad och sedan ett besök in till staden Chania. Ha en bra dag!

Santorini - En dröm

Nu kommer det ett gäng med fina bilder från Santorini! Klockan 5.20 på morgonen blev vi upphämtade av bussen som tog oss till färjan. Det var alltså en tidig uppstigning men det behövdes såklart om man ville ha tid att besöka ön (eftersom att färjan över tog 3h). Vi hade en guidad tur på ön, så vi åkte med buss till två st olika städer/byar. På första stoppet Oia hade vi bara en timme på oss och därför valde vi att gå runt bland de vackra husen och ta bilder på utsikten! Alltså det är en sån fin och romantisk ö! Nästa stopp blev Thira och där hade vi flera timmar på oss. Så vi började med att sätta oss på en restaurang med utsikt över havet där vi beställde in varsin pastarätt och drack vitt vin. Det var så gott med mat och vi verkligen njöt! Därefter tog vi mängder med bilder, man får passa på när omgivningen är så vacker. Och vi avslutade dagen där med lite glass innan vi steg på bussen igen som tog oss tillbaka till färjan och hem. Dagen var lång och det blev mycket resande men det var så värt att få se och uppleva Santorini. Det är ett ställde jag länge velat besöka :)

En heldag vid stranden

Jäklar så mycket bilder det blev från Santorini. Jag orkar inte gå igenom alla bilder än och skriva om det. Men vi hade det helt fantastiskt. Och inom en snar framtid kommer det upp bilder på bloggen därifrån. Idag har Emma och jag legat vid stranden hela dagen. Solat och badat! Snart är det dags för oss att påbörja middagen också, vi har varit och köpt mer grönsaker så ikväll blir det wraps igen, så gott! Sedan har vi även köpt lite snacks, chips och körsbär för ikväll.

11 juni

Idag började vi dagen med yoga följt av ett morgondopp i poolen. Så härligt att starta dagen såhär fastän kl ringde 07.30. Vi åt sedan en god frukost på balkongen, frukt, knäckebröd, juice, kaffe och flingor. Därefter har vi legat vid havet idag nästan hela dagen. Jag har mestadels varit i skuggan och tagit det lugnt med solen och sedan har det blivit några härliga dopp i havet! Precis lika varmt i havet som i poolen. Nu på eftermiddagen besökte vi hotellets gym och tränade och tack och lov fick vi sedan hjälp med vår dusch så nu kan vi duscha som noramala människor och bli riktigt rena haha! Jag ska alldeles strax påbörja middagen, Emma är i duschen och ikväll blir det tidig läggdags. Vi har nämligen bokat en dagstrip till Santorini imorgon, såååå taggad!!

Traveling to Greece

Jag och Emma befinner oss nu på Santa Helena Beach resort och har det underbart! Vi startade dagen med att äta frukost på ett café som låg precis bredvid hotellet. Sedan spenderade vi en del av dagen med att titta runt i butiker som fanns nära oss och handlat mat som vi har lagat här i lägenheten. Vi la oss sedan vid poolen i några timmar och fastän solen kom och försvann bakom molnen då och då fick jag självklart mycket med färg... (röd färg). Framåt kvällen lagade vi middag, satt på balkongen och åt chips + drack drinkar och lyssnade på musik. När vi skulle duscha blev det att sitta i fosterställning på golvet under kranen haha, för vi fick inte duschhuvudet att funka. Emma gick och hämtade en från receptionen och hon löste det men så fort hon hade gått slutade det funka igen. Fattar fortfarande inte vad vi gjorde för fel men förhoppningsvis funkar det imorgon ;) Annars är allt perfekt här, detta hotell är magiskt och så fräscht och fint. Under vår kvällspromenad på kvällen tog jag lite kort på poolen som ni ser nedanför, ser det inte otroligt fint ut!? Nej, nu ska vi sova. Imorgon tänkte vi följa med på yoga vid stranden som börjar kl 08. Kram och godnatt xx
Hittade kattungar på vägen hem från vår kvällspromenad och dog... det gulligaste jag sett!!!

Student

Hej! Igår spenderade jag min dag med att fira Josef som tog studenten! Så mamma och jag åkte in till stan där vi såg på hans utspring, tog kort och sedan när han skulle åka flak då gick vi och shoppade lite. Så jag fick köpt några nya plagg till min resa vilket är skönt. Alltid kul att få använda lite nytt. På eftermiddagen åkte vi hem till Josef o Becca där mottagningen var och vi stannade där till sent in på kvällen. Idag har jag spenderat min förrmiddag med att packa. Ikväll åker nämligen jag och Emma till Kreta. Är så taggad på en vecka med sol och bad. Vi kommer att bo precis vid havet men också runt om ett poolområde så det kommer bli perfekt!

Delsjön

Igår efter dagsfesten åkte jag, Rosanna och Julia ut till Delsjön. Vi klättrade lite i skogen tills vi såg sjön och kom fram till en lång bro/brygga där vi satte oss och åt vår sushi som vi hade med oss. Var så fruktansvärt hungrig eftersom jag inte hade ätit sen brunch så sushi har nog aldrig smakat så bra som den smakade då. Meningen var att vi sedan skulle bada men solen lös inte där vi var så det blev lite kyligt. Klockan var 20.00 dessutom. Jag doppade halva kroppen i alla fall och vattnet var riktigt varmt så hade absolut hoppat i om det var mitt på dagen. Men vi tog en del foton och pratade en lång stund innan vi åkte hemåt. Mysig kväll!

Dagsfest

I lördags var det dagsfest på Port du Soleil. Så jag startade dagen hemma hos Therese där vi brunchade och drack lite innan vi åkte till klubben där dagsfesten skulle hållas. Jäklar vilket drag det var. Speciellt när vi lite sneaky smet in på VIP sidan och dansade med alla andra som var där. Shots efter shots levererades och då och då blev man nersprutad av champagne. Det var riktigt bra musik och alla dansade. Tror jag trivs bättre med att festa mitt på dagen än på kvällen. På kvällen är jag alltid trött och då är man inte lika taggad. Men det som var jobbigt med att festa nu på dagen var att solen lös heeela tiden så man svettades sjukt mycket och jag var rädd att bränna mitt ansikte eftersom jag inte hade någon solkräm på. Men det gick bra, ser nu efteråt att jag har fått lagom med färg i ansiktet :) Kvällen spenderades sedan vid Delsjön, skriver om detta i nästa inlägg puss!