Crystal cave and kangaroos

Tony och Janet visar oss runt här i Perth och tar oss till olika ställen. Idag åkte vi till en park där vi fick se koalor och kängurus. Jag och Rosanna var även nere i en droppstensgrotta vilket var väldigt häftigt. Vi har åkt bil längs kusten, sett en massa fina hus och havet är helt fantastiskt. Kritvit sand och superblått vatten. Vi stannade och åt lunch på en restaurang där de hade mat för alla. Det fanns en vegansk meny även för mig och jag beställde in en nourish bowl vilket var fantastiskt gott! Och nu på kvällen har vi suttit och pratat i timmar och druckit te. Vi sitter och samtalar i flera timmar varje kväll, det är så intressant och man har så mycket att säga. Dessutom är de väldigt pratsamma vilket är roligt :) Imorgon ska vi ut med en båt vilket ska bli härligt. Får inte glömma att ta åksjukstabletter bara, kram

Perth

Hej från Perth! Jag och Rosanna bor hos min mammas kusin och hans fru här och de skämmer bort oss så. Ni kan nog inte förstå hur härligt det är att få bo hemma hos någon efter att ha levt på olika hostel under en lång period. Vi har vårt egna rum och eget badrum med en härlig dusch. De bjuder på mat, de kör oss vart vi än vill åka och är så snälla och roliga. Vi är här en vecka och tiden går så snabbt. Endast 4 dagar kvar innan vi reser vidare till vår sista destination...

Blue Mountains

Innan Byron åkte vi upp till våra vänner i Blue Mountains. Vi träffade Lachlan och Dan i Hawaii och vi valde att sedan åka hem till dem och hälsa på när vi kom till Australien. De bor vid Three sisters så de visade oss runt där, vi badade i vattenfall, gick på små hikes, åt middag med utsikt över nationalparken och sov sedan över hos Lochlan. På morgonen åt vi brunch på ett café innan vi tog tåget hem till Sydney igen. Efter Byron träffade vi dem igen, men denna gången kom de till Sydney. Vi åkte över till Manly, åt lunch där och tog sedan färjan tillbaka eftersom det var dåligt väder den dagen. Vi drog istället till en spelhall, bowlade och spelade spel. Vi har haft det så himla roligt med dem och jag hoppas att de någon gång kommer till Sverige för att hälsa på!

Byron

Vi hade två heldagar kvar i Byron efter festivalen så vi vandrade upp till the lighthouse, en hike som blev väldigt lång (tror vi tog 25 000 steg den dagen), vi badade och solade, åt god vegansk mat och tittade runt i butikerna. Älskar Byron, stämningen, de fint inredda affärerna, mycket veganskt mm. Jag och Rosanna fick en liten surf lektion av Stu, provade bara några fåtal gånger men tycker det är lika svårt som jag minns det från förut. Vi får se om vi bokar in någon surfing i Bali. Vågorna är så starka och att hålla koll på en bräda + sin egna kropp, det funkar inte riktigt för mig heh. Men det ser så jäkla coolt ut, de som bara surfar på vågorna som om det vore det lättaste man kunde göra! I alla fall, sjukt bra dagar i Byron. Nu är jag och Rosanna tillbaka i Sydney och har två dagar kvar här innan vi tar flyget till Perth. Vårt näst sista stopp och vi har fått turen att få bo hos min mammas kusin medan vi är i Perth vilket är supersnällt!

Falls festival

Gott nytt år i efterskott!! Wow, 2019 nu!

Vi har kommit tillbaka från några dagar i Byron Bay och vi har haft det så roligt! Vi har tilllsammans med Hannah och Stu sovit på en campingplats, jag och Rosy i ett tält och de andra i sin van. I tre dagar har vi varit på Falls festival och spenderat eftermiddagarna och kvällarna där, lyssnat på artister, druckit och gått runt på festivalen. På morgnarna har det blivit bad i havet, precis bredvid vår camping. Vattnet har varit så härligt och det har varit fint och soligt väder varenda dag. Det blev mycket bilder från festivalen då det alltid är roligt att klä upp sig/sminka sig och på den sista dagen var det sjukt bra artister som spelade, Toto, Amy Shark och Vance Joy!